yippie yaj yay!!

De blev en andra placering för oss uppe i Timrå!! gissa om smilet satt upp i hårfästet :P Det hela var en bra utställning, men med rätt dålig uppslutning, det vara bara 5 i Kiras klass motsvarande vad det brukar vara.. ca 15-20 st. men men glad är jag att hon äntligen har växt på sig lite och nu liknar en riktig jack russell, men ja ni som inte vart på en russell-utställning förstår inte hur olika en jrt kan se ut. de finns långbenta och spensliga, små och grova, stora och grova.. ja, you name It! finns dem som är misstänkt lika en Dansk-svensk gårdshund oxå.. men ja de ska man nog inte säga till dem som har hunden :P Jag ställde även lilla Önja som snälla sarah hade låtit oss låna, fast hon sedan bestämde sig för att åka med Lena från Kennel Russelgården.. hmm ja Lena och tider funkar inte så bra ihop, så dem kom väl fram till Timrå vid 09.45, och då hade dem missat det mesta av utställningen då det var så få hundar i varje klass, men jaja.. Önja va de ja :P Jag visade henne och vi kom 2:a där me! hehe kanske ska tillägga att de bara var 2 hundar i klassen.. men hon fick väldigt fin kritik av domaren, enda problemet var att hon sätter sig ner när hon fryser/ har tråkigt. Alltså en svag bakända, men men hon är ju inte ens 6 månader lillstumpan! Hon förlorade iaf mot en värdig vinnaren, nämligen sin egen kullsyster Önska.
Visade även 2 av Lenas hundar, först långbenta Charlie som domaren blev överförtjust i, så vi kom 2:a och sen otroligt snygga och charmiga Sudda (jag ville ta med henne hem, men ja de blev lite protester från Lenas sida :P) Sudda kom iaf 2:a hon oxå.. blev en 2 dag för mig! men oj så roligt de är att vara där inne i ringen! vilken spänning!! 

Nee nu måste ja ut till pållarna lillstumpan måste hållas koll på nu, inte långt kvar till bebben tittar ut! då blir jag "mormor" som jag sa till Lisa idag hehe hon titta lite konstigt på mig så jag la till att de var hästen som skulle ha bebis ;)

aja C ya! ja ska sova gott hoppas ni gör de me sen.. 

Ps.. Bilder från utställningen kommer sen..


Kommentarer
Emelie

Japp, babyboom för både mig och Synd, haha, ja den lilla här är redo, har börjat fått stickningar där nere, så han håller på att borra ner sitt lilla huvud nu. Grattis till utställningsplaceringen.

2008-04-16 @ 09:53:56
URL: http://emelie.sellmander.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0