Melodifestivalen, vingelhästar och ridlekis

Go Amy and Christer!! haha kul att äldst och yngst gick vidare!! synd bara att inte Velvet gick vidare oxå, Tapper hade ju kunna fått åkt hem istället, ja hon lät ju som en hel karl.. blää!! och vilken tam pausunderhållning, usch nee han va värdelös plus att de är dags att byta ut Luuk, ja han börjar bli lite dammig nu, hela programmet har fått en extremt dålig humortouch. Ne skärpning nu!!



Idag har jag vart duktig, ja har ridit Spök och mamma red Reykur, de e så kul att ha en häst som kan det mesta!! vilken speed i tölten, inget ja är van med, men ngt som jag gärna vänjer mig med :) Det gick bra hon var pigg i början och ville inte gärna hålla sig vid Reykur dessutom har hon dubbelt så långt steg som han så när han tog 2 steg så hade hon tagit ett lååångt kliv. Efter ett tag kom även han igång så då vare bara att pressa honom i tölten, de funkar när man har en häst som kan tölta fort. I skogen hade hon problem att hålla reda på sina fötter, hade fullt upp med att titta på allt annat utom stenar och rötter. Hmm hoppas på en förbättring där :P på vägen hem sen så kändes de ungefär som mans kulle sitta på ngt som var påverkad av ngt ^^ hon vinglade över vägen (inget farligt kunde bara inte gå i vägkanten) efter lite bråk kom vi iaf hem, då var hon och jag trötta och nöjda.

Efter de kom Vickan me Thea, Thea ville sitta totton och självklart skulle hon få de tyckte jag :) tog ut Millan så hon fick rida på Synd och Thea fick rida Birk, hästarna var ganska nöjda med sina ryttare och Thea tyckte de var sååå kul!!

Ska fråga Vickan ja kan få ngn bild från dagens lilla ridtur :)



Nu ska ja titta på Brottskod: Försvunnen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0