My babies!!

image15

Det skitiga lilla Spöket innan avskalning :P (hihi,  Issas göra de där )

image16

Min älskade lilla Synd ^^

image17

The wiew from above =) It´s lovely :D

image18

Hon uppskattar inte lika mycket att vara med på bild :P Men de blire nog ändring på, iaf om hon har en matte som jag xD (kortfanatiker)



På vägen till Eskesta Gårdsmejeri och deras hage med hästar kom efter deras lada så dem fick bli med dem me =) den stora svarta är "Svarten" och är numera 23 år gammal!! tror ja omringas av gamla hästar snart.. och gissa vad Spök är 18 ingen ungdom direkt de heller men vi hoppas på still going strong där precis som senjoriten.
Ser ut som skylten är en hundra år gammal lr nåt :P men de är den inte, den står under ett träd bara som ideligen skräpar ner den ^^

image24

"- Hmm undra om ngn ser mig..?"

image25

Oj då några steg för långt in i Foder/sadelkammaren kanske?!



"- ÄNTLIGEN MAT!! "

"- meeen de tog tid för matte att fatta, ja var tvungen att kliva ända in i maten för att få ngt!"

Flickorna fick lite kraftfoder efter ridturen, dem var ju så duktiga :) och vi som höll oss kvar på ryggen på dem utan sadlar :) visserligen rider ja ju bara med ridgjord annars ^^ men iaf..

Igår kom ja på att om man "pickade" lite på bogen så löft hon på frambenet, ja som bara skulle stretcha henne :P och idag stod jag och pillade på hennes läppar lite och då började hon slicka sig om munnen, ja som alltid velat ha en häst som kan konster!! YAY!! :D jag filmade, men när både ja å issa börja asgarva när vi insåg att i bakgrunden av filmen så stod hon borstade av byxorna från all päls efter Synd.. och vart får man pälsen nånstans när man rider, jo i häcken så klart *asg* så ingen film blidde de ^^

hehe blev många bilder de dära :P
Men njut av dem medans ni kan!! ^^


Kommentarer
Martina

Vad fin Spök ser ut!!! Jag är hennes förra ägare, sålde henne i somras, du får gärna maila mig om du vill, det skulle vara jättekul!!!

2008-02-23 @ 21:47:00
Jane Lindberg

Hej! Det är jag som har Synd´s mamma Thruma hemma hos mig. Synd är lik Lysingur kan jag säga. Jag har några bilder på Lysingur som jag tog när han kom hem till Jannicke. Du kan ju höra dig så kan jag skicka dom. Hälsningar Jane

2008-02-26 @ 06:07:51
URL: http://www.varntorp.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0