Förutfattade meningar och gamla minnen

Idag har jag jobbat hemma hos en dagbarnvårdare i Tierp för att hon behövde extra hjälp då hon fått hem extrabarn pga diverse saker, och mina förväntningar var inte så höga när ja skulle dit pga personliga själv, minnen från förr..  MEN jag har nu ändrat uppfattning totalt, man är nog lite ung och dum tror ja när man går i skolan, framför allt naiv.. Det var väldigt kul, skönt med så liten barngrupp för en gångs skull och barnen är så duktiga och väl uppfostrade där om man jämför med förskolornas kaxiga, svärande och störiga ungar, påstår inte att alla är de men många av dem.. Det cheferna/ politikerna inte inser är att de på många förskolor är för underminerat med personal, därav tappar "fröknarna" orken och lusten till att stoppa barnen, när de vet att om bara ngn minut är det likadant igen.. Orken till uppfostran försvinner när det blir fler barn i barngrupperna, då barn så lätt trissar varandra..
jisses.. var inte tanken att jag skulle skriva om de där.. :P

NU VILL JAG HA SNÖ!!! är så less på all denna leran, hästarna kommer in och ser ut som vandrande lerhögar, omöjliga att göra ren förrän de har torkat. Ungarna på dagis blir antingen dyngsura av vätan lr groteskt skitiga, där vi i vissa fall har fått spola (!) av dem de värsta skiten.. (*gigantisk suck*) BLÄÄ FÖR LERA!!!

har insett att mitt liv är väldigt inrutat, de är jobb, äta, stallet, hundarna om tid finns och lite sova. Så på lördag tar jag mig tid till att festa lite, men bara lite för jag måste troligen åka hem vid tolv när mamma slutat jobba.. taskiga busskommunikationer ute i buschen..

aja.. time for bed maybe.. Good night everyone..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0