Scary sounds :S

Idag har ja jobbat i Tobo, och dem bor ju på en liten gård, så huset har ju några år på nacken.. men ja har aldrig känt att de har varit jobbigt att vara ensam me han ja har hant om, själv, men idag när vi var i vardagsrummet så låg han på golvet och lekte och då hörde ja att babymonitorn slog på, vilket den gör så fort de är ngt ljud upp i rummet där den andra delen av babymonitorn står. Nu vet ju jag att fönstret där uppe i deras rum är rätt tunt så ljuden utifrån hörs väldigt lätt in där, så jag tog inte så hårt på att ja harde ngn prata i monitorn för ja tänkte att föräldrarna kanske kommit hem och att de var dem som jag hade hört där när dem var utanför, så ja väntade för aatt se om dem kom in.. men dem gjorde ju inte de så då gick ja och öppnade dörrn för att kolla om deras bil var hemma, men gissa om jag fick kalla kårar när ja såg att de inte fanns ngn bil där :S hua.. och en liten stund efter tyckte jag att ja hörde torktumlaren slå på, men jag vet att ja själv slog av den.. man blev ju en aning nojig...

Vi fick hem grejjerna från Börjes häromdan så då fick vi antiglid padden och vojlocken till bomlösa sadeln, tänkte drf att ja var tvungen att testa den bomlösa igen nu då, på min ännu "päronformade" häst (stor mage, liten framdel) så ja red i väg från gården, och hon var pigg, så ja tog upp i crossbanan med henne, insåg ganska snart att den nya vojlock/padden inte hjälpte särskilt bra, sadeln åkte fram och padden åkte lik förbannat in under sadeln trots att den nu var fastsatt i sadeln!! fick hoppa av och dra tillbaka den.. fortsatte rida, tog runt lill frebro upp till frebro och vid det laget var ja så arg på sadeln att ja var färdig att kasta av den och lämna den i ett dike lr nåt!!! Synd som inte är helt ren i gångarterna än, blev tillräckligt störd för att inte vilja gå rent alls, jag förstår henne! vid det laget satt ja ju återigen vid halsen på henne..  morr!! ingen bomlösa förrän ett x-antal kilon försvunnit på "päronet"

Nu ska ja sova..  Gnatt å sov gott!!

Mina små rangelben, som numera är rätt stora =) kameran är trasig så ja ska försöka övertala mammas telefon att den ska lägga in sina bilder på datan ;P
None


Kommentarer
Mandy

Jaa, haha. Jag e nog hemma. Eller på fredagen ska ja eventuellt bort, men lör-sön e jag hemma.

Jag har fått nog av kändisar. Jag bor ihop med en :P Bor granne med en annan ( Algot ) & har en på besök här på gården lite ibland :) när du säger kurs, va menaru då? jag vill oxå rida? Haha. ja ska nog fråga Birgitta om jag får låna en häst nån dag. Jag vill oxå få rump & magmuskler & rida ihop med kändisar. Vilket jag nästan redan gör, om du förstår? Haha. usch. nej. aja. ehm. ja e hemma iaf.

2008-10-13 @ 23:28:18
URL: http://mandya.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0