Varför?

Varför skriver jag blogg egentligen?? mest troligen för att jag tycker de är roligt att knappa på tangenterna, för i övrigt är mitt liv rätt tråkigt :P men om jag nu tycker de är roligt att knappa på tangenterna vrf skriver jag inte oftare då?? ja ok.. senaste tiden är det ju ngn som upptagit min tid till att srkiva ^^ vilket ja inte heller klagar på.. <3 men innan ngn började uppta min tid.. vrf skrev ja inte då? ja ingen vet allra minst jag :P slö kanske?? nae.. inte alls.. 

Idag har ja jobbat på Björkgården mellan halv 8- 16 blev en väldigt lång dag.. sista 1½ timmen efter mellis var dryg, riktigt dryg! tror jag fortfarande är lite seg efter helgens magsjuka, förkylning samtidgt med magsjuka, ja var rätt ynklig i lördags kan ja säga, tur nog orkade jag med stunden när Jenny och Ellen kom och skulle rida =) sen när ja kom in vare bara att bädda ner sig i soffan för då hade jag feber och frös som bara den, tur att ngn kom och värmde mig lite :)
Efter jobbet blev ja bjuden på mat, de var mumma!
Mamma hämtade mig och sen åkte hon, jag och Millan till TiRK, Millan skulle rida där för första gången så först var det en liten stund teori och sen vare dags att rida, men de blev ju helknasigt, dom fick bara gå in i ridhuset och sitta på upp på "sin" häst, vart tog borstning och sadling/tränsning vägen? *suck* nej skärpning där.. lika det att de knatteridningen är väl inge svår.. så de sköts av ungdomar som mitt i jobbet kan svara i telefon, men hallå?! tänk på att de är ett litet oberäkneligt barn och ett stort djur! *morr* Nej TiRK idag vare inte mycke ros till er, bara ris. Dem hade en häst som hette Peggy och förra gången mamma var dit sa mamma de att hon måste ju vara en New Forest, tjejen snäste av henne me att nej de var hon minsann inte alls de hon var en korsning! men en korsning med vad de kunde hon inte säga.. idag fick ju jag se lilla Peggy och ja var inte den där en New Forest ja då är Synd en ardenner.. troligt.. Peggy var dessutom en import från danmark, Princess kom oxå från danmark.. när ja såg den där hästen gick tankarna tillbaka till min älskade lilla prinsessa.. saknar henne ngt så otroligt ibland.. =(

Nee nu ska ja gå ner och dricka kaffe, detta kylskåp man är i gör ju att man fryser hela tiden.. =/

Puss å kram så länge!

Bilden tagen från www.tirk.org (Tierps ryttarklubbs hemsida) kommer en bild på princess, när ja sitter vid den andra datan..

Peggy


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0