Skärpning!

Usch o fy va dålig ja varit på att skriva i bloggen.. har ju till o med haft semester i snart 2 veckor :/
 
Men iaf detta me semester är ju VÄLDIGT skönt har ja kommit på :P dock så har ja ju denna vecka inte kunnat gjort så mycket pga förkylningen ja har och bristen på sömn.. :( men mamma kläckte ngt idag om att om man är sjuk under semester så kan man ta ut sjukdagar istället för semester och ta ut semestern vid ett senare tillfälle så ja de kanske vore ngt :) Förra veckan var jag iaf och badade med syster och storebror samt hans 2 små Lilly och Lio så ja har badat mer på en vecka nu än vad jag gjort på de senaste tre åren så de var så illa att ja fick åka och köpa en ny bikini för ja hittade inte den andra, men de gjorde inte så mycket för ja är mer nöjd med den nya än vad jag nånsin var med den gamla :P
Träningen av hästar går framåt, Millan har ridit Synd nu flera ggr och de går jättebra har t.o.m. galopperat ett par svängar. Planen med Disa ser ut som så just nu att hon ska ridas fram så mycket så möjligt så hon får bygga muskler och balans för att kunna klara av tölten och förhoppningsvis bli av med den här jävla passen hon har lagt sig till med :(
Snerra blir de bättre och bättre, var in en sväng på ridbanan nu i veckan och de gick jättebra, har kommit på att hon är väldans bekväm av sig när man rider rakt fram på en väg, då vill hon inte alls böja sig, men inne på banan var de en helt annan sak. Gjorde första avåkningen på Snerra också efter att vi gjort passet på banan.. det resulterade i ett blåmärke men i övrigt förvånansvärt ok ;) Ska iaf vara med på kursen på henne trots att bror och jag ska på Timbuktu kvällen innan på vallen.
Snyggt va? jaja kunde varit värre..
Tina åkte också av Glimra igår, men det var för att Glimra snubblade och gick ned på knä. :/
 
Har även klarat av mitt första "ridläger" då Rosalie och hennes tvillingar var här, givande för både mig och dom hoppas ja iaf :P Måste nog ge mig på och gå en liten ridledar utbildning snart.
 
Kurt var ut i hagarna idag med traktorn och slåttern och slog av "surkullorna", samtidigt som hästarna var där, och isisarna brydde sig inte ett skvatt, Thokki följde efter Traktorn en stund. Men sen när han skulle in till fjordisarna då blev de speedat där inne en stund, de tyckte traktorn var läskigt nära! Fick iaf ett fint kort på dom. Med Merinda till vänster och Glimra till höger.
Dags att försöka sova nu så man orkar kliva upp till pållarna imorgon, för då kommer Rosalie och ska rida med mig :)
 
Natti natti!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0