Storm, firrar och envis hosta

jaha storm hela dan!? och till råga på allt övergick de till SNÖstorm !! Suck våra stackars hästar som inte har ngt vindskydd, man mådde ju bara dåligt av att släppa ut dem imorse, och Sofie och Sarah skulle ju komma och rida, men jag e ju lite ur och skur av mig så jag banga inte, och Sofie hade varit jätteorolig på morgonen att hon inte skulle få komma och rida, stackarn. Tanken var att även Sarah skulle ha ridit men vi flyttade fram det lite pga vädret. Men upp SKA hon!


Efter att dem varit här gick ja in och käka och gjorde mig iordning för att åka till stan. Kom hem därifrån med en bordslampa, en skarvdosa och galgar från Biltema, samt 10 neontetror, 5 svarta neontetror och 2 st. norska flaggtetror. våran norsk här hemma har sett lite ensam ut och de visade sig sedan när jag köpte dessa 2 kompisarna till den att dem egentligen ska vara minst 6 stycken.. man ska vara rik när man handlar firrar :P dessa inhandlades iaf på Akvarie Hobby, sen var vi iväg och leta efter Fyris Zoo, de tog oss en stund att hitta för skylten var inte särskilt utmärkande :P Där inne hade dem börjat skära ner på fiskar så de fanns inte så många där inne, det stod på en lapp att dem hade siamesiska algätare, vilket jag letade efter idag, men i akvariet fanns inga sådan vad vi kunde se =/ vi gav upp stadsbesöket och åkte hem efter de :P i snöstormen,  men sommardäck på bilen.. :S

Nu vill jag att min envisa hosta ska försvinna, jag knaprar vitaminpiller, dricker slemlösande, snyter mig hundraelva ggr om dan.. men nej den vägrar släppa!! hmm fick förslaget förra gången det var lika att de kunde vara förskylnings astma.. kanske ska försöka söka läkare för astma.. hade ju de när jag var lite så vrf kan jag inte ha fått det igen?

Aja dags att försöka sova.. som alla andra här i huset, jag sov inte särskitl bra i lägenheten i natt, men träden som dåna utanför av vinden och regnet som slog mot fönsterrutorna.. jädra snefönster..!  upptäckte ett litet läckage imorse oxå vid fönstret..

Hmm nee sova var det.. puss å kram å gónatt..

En regnig dag i somras.. (de var åtminstonde varmt då..)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0