Trötter

De e ju synd att kalla mig för en flitig bloggare :P men nu tänkte jag ta nån minut och skriva lite, har nyss kommit hem från jobbet efter att ha haft personalmöte, kan lova att de är jobbigt att börja halv 8 på morgonen och ta emot barn som fortfarande har jobbigt när de ska lämnas på morgonen, så i princip hela förmiddagen gick i skrikens tecken :/ vilket resulterar i att man
 
 
var ganska trött i huvudet. En anledningen till att de blev så oroligt i gruppen idag var att det idag var 10 barn istället för 5 som vi hade förra veckan.. jaja nya tag imorgon igen, då börjar jag 6:30.. MEN jag slutar 12 istället för 20 ;)
 
Imorgon ska mamma och ja åka till Agersta och se om vi kan hitta en passande sadel till Snerra och Trostan. Skulle vara guld värt att få se vad som händer när hästen har en riktigt passande sadel :P
 
Träningen fortgår med Snerra, de händer nya grejer för varje gång och hon orkar bära sig mer och mer, i lördags var vi och tränade i Svanby på ovalen med Hanna och Kjarkur och fick massa bra tips av Bonny och Ewa som jag ska tänka på när jag är på tävlingen :P När vi var på ovalen så gick det mesta smidigt utom galoppen, hon springer in i den och det resulterar i att hon passar lite innan hon kommer in i galoppen, och det var svår att känna om de blev rätt galopp, så nu vet jag vad jag har att träna på tills tävlingen. På lördag är det dags igen för lite träning på ovalen, får se hur de går då efter ännu en veckas träning, denna lilla häst växer i mina ögon <3 bar hon kunde sluta vara så harig ute! men nu ska mina flickor få börja äta munkpeppar som är bra för hormonstimuleringen så att brunsten förhoppningsvis lugnar sig lite på alla tre "pipfiorna" :P
 
Hanna och Kjarkur in action!
 
 
 
Ewa och Mjölnir :)
 
 
 
Snerra har lite svårt att ta in vad matte säger när det springer omkring 2 snygga killar inne på banan ;) "Jag kan ju inte samla mig och gå ner i form för då ser ja dom inte!" :P
 
Nee Bye bye, blir nog en lång dag imorgon med :P
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0