woop woop!! :D

Wohooo! Jag har gjort ngt ja aldrig trodde att jag skulle göra.. jag har köpt en sprillans ny sadel :D:D Till Snerra och mig så nu kan man inte skylla prestationen på sadeln ;) (as If I could do that before..) det är en Aquila Callidus med mycket stöd, men blir ändå inte låst i den :)
 
Mumma för både mig och Snerra!
Kan iaf varmt rekommendera Agersta sadelutprovning, Fredrik var super under de 3(!) timmar vi var där.
 
Nu är iaf jag aptrött så ja ska hänga en tvätt och sen sova :) duscha kan ja göra imorgon tror ja..
 
natti natti!
 


Kommentarer
Emma

Hej!
Hamnade på din blogg när jag googlade efter Aquila callidus, eftersom jag är intresserad av att köpa en sån sadel.

Jag skulle gärna vilja veta hur du upplever sadeln nu efter att ha haft den ett tag! Gärna se fler bilder på den, t.ex. bakifrån/underifrån så att bossorna syns och veta mer om passformen (vilken typ av rygg har din häst som den ligger bra på?) och hur den är i sitsen (storlek, stöd osv).

Ja, jag vill veta det mesta helt enkelt :)

Svar: Hej! Jag älskar den! Mjuk och skön i sitsen med bra fjädring för ryggen. Jag har ganska korta ben och får perfekt stöd av den med de rätt tilltagna knästöden. Tror att med denna sadel är det viktigt att man får rätt sitsstorlek för att knästöden ska hamna "rätt". För min mamma är sitsen snäppet för liten i den och hon får känslan av att sitta fast. Sätet är inte så djupt på den, vilket jag heller inte var ute efter, men man sitter stadigt iaf.Hästen som har den, har en lätt svängd och kort rygg. Jag var och provade ut den på agersta som du kanske såg i blogginlägget med sadeln :) kan varmt rekommenderas. Ska försöka ta lite bilder på den.
Mia

2014-02-12 @ 10:53:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0