My princess is coming home again..

Synd kommer hem igen, hon och provmatten var ingen perfect match :( Tråkigt men inte mycket att göra åt. Nu ska hon få komma hem och landa lite igen och så ska jag rida till henne lite, mycket spring i benen på damen.
 
Red ett pass på Snerra idag, mamma hängde med, med Thokki. Vi red "runt" E4:an och tränade kondis på hästarna, långa sträckor trav och tölt, samt lite galopp i backe :) Snerra hade krut i dojjorna idag ;)
Det börjar verkligen hända saker med damen, bra saker menar jag då :) Hon börjar lätta lite i fram och fick flera nyttiga tips från Peter på kursen i helgen. Han frågade om det var något jag ville ha hjälp med och då svarade jag finlir ;) nog blev de finlir alltid, händerna, händerna, händerna! ;) jag är för mjuk i handen, de ni! ;)
 
Idag när vi skulle sadla och fixa hästarna inför ridturen så skulle jag ta på Snerra den nya reflexbröstan som jag köpte för den gamla är så stor åt henne, och vet inte vad som flög i henne men när jag ska sätta på henne den så får hon frispel och kastar sig bakåt, sen fick ja inte komma i närheten av henne med den, de var bara stora näsborrar när hon såg den och så backade hon.. What to do about It? Knashäst.. Nedräkning inför Bonnycoachning om ca 2 veckor! :D Nu ska jag beställa lite nypon åt fröken får se om de hjälper hennes leder ngt..
 
Suddig bild från kvällens tur, men inte lätt att knäppa med mobilen när hon rör huvudet hela tiden :P
Dags att ta in horzisarna, bye bye!


Kommentarer
Ewa

Synd att jag missade kursen i söndagas (jobbade)men hörde av bästa B att Ni va sååå duktiga!!! Perfekt tid att köra lite kondis nu :) o Mölle är tokpigg så jag får köra massa lydnad...;) ;)
Hoppas vi kan rida ihop nåt snart!
Kram från Ewa o Mölle o bästa B

Svar: Haha ja lydnaden är mycket väl behövligt på gamla män med spring i benen ;) Helgen som kommer, så kommer vi gärna till erat stall :) Ingebjörn var och behandlade flickorna igår så idag när ja red var hon lite mör i kroppen så körde inte så hårt med henne :) Blev en hel del skritt då det var isgata väldigt lång bit :/ Kramar till er också! <3
Mia

2014-02-04 @ 21:05:47
URL: http://hemmahosewa.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0