Gas och mobilt

Mm sitter på ett mobilt bredband just nu som vi ganska snabbt införskaffade, dock fungerar de inge bra på den stationära datan så just nu används de på min data..

Andra mobila grejjen är att ja fick tillbaka min telefon som ja skickade iväg för undersökning hos netonnet eftersom den dog totalt och ja har använt en stenålders ett tag (så gammal att den tyckte uppsala var jobbigt att vara i *asg*) aja de har iaf vart en telefon under tiden :) nu har den andra fått ny mjukvara och allting ja hade på telefon är raderat.. *suck* jaja telefonen funkar iaf nu.. även om ja hoppats få ersättning istället för att få tillbaka den.. ja vill ha en annan modell :P

Min lilla pålle råkade ut för gaskolik i förrgår kväll hon bara låg i hagen och såg hängig ut, inte vanligt för henne som ALDRIG ligger när man kommer, lr lägger sig när man är där, var bara att ringa veterinären och rådfråga, jag började iaf promenera med henne då de inte var ngt ljud alls i magen på henne (ska bubbla hela tiden), började med att ja fick dra henne med mig och eftersom ja gick i paddocken med henne och fölet så fick fölet tokspel eftersom han aldrig rört sig sådär med mamma förut, slutade med att han inte hann få stopp på sina ben och for rätt ut genom tråden, in i den andra hagen och blev där så rädd för att han inte kom in till mamma igen så då tog han in i nästa hage och skenade allt vad han orkade. Jag blev livrädd då eftersom vi har ståltråd som undertråd mellan paddocken och den hagen han var i, men tack och lov så klarade han sig trots att han hoppade igenom och drog sönder isolatorerna, men fick INGA märken alls!! sen lämnade inte han mammas rumpa nå mer. Iaf så fortsatte jag promenera sen men i hagen då istället som han känner till och tillslut kom ljuden igång igen i magen och jag slapp dra henne med mig :D SÅ SKÖNT!! fick iaf gå med henne varannan timme den natten, ngn skrattade lite hånfullt åt mig.. *morr* :P  

Måste iaf tacka Karro för hjälpen med hästarna den kvällen! Tack så mycket!!

Nu ska ja ut och träna vovven lite så hon får lite huvudträning och ja me för den delen ha de bra tills nästa gång ja får ner datan tillräckligt länge för att hinna skriva.. ;)

 Bye bye och på återseende!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0