sjuk igen..

Ja trodde nästan ett tag att ja skulle klara mig från den här långa envisa förkylningen, men nej då.. nu har ja den och har haft den i snart 2 veckor tror ja..

I hagen smälter all snö, och vad kommer fram om inte alla ton skit som finns där under :P ja börjar förstå vrf ja tycker om snö i hagarna ^^ snö = ingen skit och rena hästar :D

Jag har börjat rida synd på ett tvådelat pelham, men ja vet inte, hon är ju så olika att rida från gång till gång, de enda positiva är att ja har en "handbroms" vil hon inte lyssna tar man tag i den skarpa tygeln, alltså den som sitter i ringen längst ner på tygeln och är hon lugn kan man låta den vara och rida nästan som på ett vanligt bett.

Stora pälsfällningen har börjat i stallet och just nu är Trostan värst, man skulle ju önska att de var Spök som behöver ha av all päls innan de är dags att inviga pyjamasen inför sommaren =/

Jag har mailat på ett hus som är till uthyrning, hoppas ja får svar snart :D

Var på utställning i helgen upp i Timrå och vi hade med oss Kira, Berta och Enya, Kira fick en fjärdeplacering och en rosett :) Enya och Berta gick lottlösa denna gång, men Berta är mest med för socialträningen och Enya hon sätter sig hela tiden när de är kallt ute :P alltså inte riktigt hennes årstid.. Bättre lycka nästa gång :) Nu siktar vi på Eskilstuna!!

Nee nu ska ja ta och göra ngn nytta, har ingen bra ork när man är såhär förkyld men men bara att fortsätta, vardagen kan inte stanna upp pga de :P

Ha de! puss å hej!

En av mina älsklingar! dock den som ligger mig mest varmt om hjärtat..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0