Bokat och klart!

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och bokat in mig på en intensivkurs i Falun, pirrigt!! men de blir inte förrän i augusti..

I början på maj red vi kurs för Peter Häggberg, och jag har nog aldrig varit med om en så givande kurs som då! :D Han red både Trostan och Synd en sväng och Synd har som jag iof redan visste mycket grundarbete kvar, framförallt ska broms och sidoförflyttningar bättras på :) Jag fick mycket hjälp av honom, om hur jag på ett bra sätt skulle lära henne de :)
Men de som var mest spännande var när han satte sig på Trostan! Vi har ju själva försökt plocka fram tölten på honom och gjort de som vi trodde man skulle göra (var inte fel de heller men ändå :P) starta från skritt och försöka få honom därifrån till tölt... Men så sätter han fart på honom och vips så har vi en häst som töltar som en gud, gissa om vi tappade hakorna allihopa! Peters kommentar var att de här är en häst med mycket tölt och de fick vi ju bevisat! :D har nog aldrig varit så nöjd med en ridkurs någon gång :)


Ska strax åka och jobba 14.30- 18.30 ett lagom pass :)

ha de så länge!!

Puss å kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0