Härlig helg

Ja det har varit en kort helg känns det som, den har gått fort, men det kanske beror på att vi var ut till svärisarna på middag i Ängskär igår och fick grillat (gjorde grillspett), mums var det! Och snälla Tina hade köpt marshmallows till mig ^^ nej jag är ingen sockerråtta jag inte ;) Iaf så var det väldans mysigt att åka iväg en sväng och bara ta det lugnt, dock efter några timmars stillasittande så kryper de i benen så man vill hem igen till hästarna och rida, så då fick det bli Snerra som fick sig en tur tillsammans med mamma på Trostan, de hade gått lite för länge på betet igår så de tyckte de var lite tungt att röra på sig i början men de var nog bra för dom.
 
Var duktig och smorde lädergrimmorna igår, de var behövligt Snerras grimma var RIKTIGT skitig så den fick sig ett litet "ansiktslyft" ;) Och idag smorde jag Snerras träns och sadel eftersom hon ändå inte får ridas förrän på tisdag igen :) Snerra fick ju idag åka och träffa Ingebjörn (equiterapeuten), han kommer till Svanby en gång i månaden ungefär. Så vi stoppade in henne i transporten i morse och hon klev så snällt på och sen var hon så cool när vi kom dit oxå, och den där lädergrimman jag smorde igår.. den behöver smörjas igen.. de tog henne 2 sekunder i rundpaddocken så hade hon rullat sig med den på .. jaja e huvve dumt får kroppen lida ;) Men de som var väsenligt med besöket i Svanby var att Snerra fick sig en genomgång och hon var fortfarande sned men mycket bättre och hon var mera lättbehandlad, han kunde oxå se att hon börjat bygga muskler som ska hjälpa henne att hålla ryggen/rumpan i schack ;) Så vi har bokat in oss på en behandling till i slutet på juli (antar jag) under tiden fortsätter jag hjälpa henne att bygga muskler på samma sätt som jag har gjort nu. ;)
 
Just nu vill inte bloggen koppla ihop sig med instagram så bilder kommer imorgon ^^ Natt natti!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nennir

I en egen liten värld

RSS 2.0